Jak się uczyć słownictwa angielskiego?

0
382

Istnieje wiele technik nauki słownictwa angielskiego. My zajmiemy się kilkoma najważniejszymi zasadami dotyczącymi nauki języka angielskiego i słownictwa.

Powtarzanie:

Pamiętaj, aby nie tylko powtarzać aktualne słowa, ale także „stare rzeczy”, które myślisz, że już zapamiętałeś. Nie musisz patrzeć na zapisane słowa tak często, jak na nowe słownictwo, ale im więcej ich używasz, tym lepiej je zapamiętasz i zapamiętasz.
Co trzeba zrobić? Powtórzyć, a następnie powtórzyć jeszcze kilka

Testowanie wiedzy:

Stwórz warunki testowe – Nieważne, czy jesteś poddawany testom, czy uczysz się sam w domu przy biurku: upewnij się, że uczysz się w warunkach testowych tak często, jak to możliwe. Wyznacz sobie jasne okno czasowe do symulowania presji czasu i przetestuj się ciężko i uczciwie bez pomocy i bez wyśmiewania się z siebie. W ten sposób trzeba przywołać słownictwo wyłącznie z pamięci – i wyraźnie widać, które słowa są (jeszcze) poprawne.

Lista najpopularniejszych słów: słówka po angielsku

Sprawdzanie postępów:

Śledź swoje sukcesy i stawiaj sobie wyzwania – Pamiętaj, aby również prowadzić rejestr swoich sukcesów – choćby tylko po to, aby zachować motywację. Widząc, jak Twój „wskaźnik sukcesu” w nauce słownictwa angielskiego poprawia się z każdą jednostką uczenia się, jest przecież niezwykle motywujący. Tylko uważaj, żeby nie naciskać na siebie. Zamiast „Muszę mieć więcej słów następnym razem!” pomyśl o tym jako o grze lub wyzwaniu do nauki. „Chcę dzisiaj dostać swój wysoki wynik!” jest gwarantem większej zabawy!

Technologia:

Znajdź urządzenia mnemotechniczne – Urządzenia mnemotechniczne ułatwiają zapamiętywanie obcych słów. Więc kiedy się uczysz, szukaj szczególnie „widocznych cech” i podobieństw lub różnic – do innych języków, do innych słów lub nawet do nazw. Na przykład, fakt, że „Gdzie?” po angielsku to „Where?”, a „Who?” po angielsku to „Who?” jest tak dziwny, że łatwo go zapamiętać. Czasami jednak proste osobiste urządzenia mnemotechniczne, takie jak „‚tin’ (po angielsku puszka lub puszka) brzmi jak ‚Tim’, tylko z ‚n'”. Cokolwiek ci przyjdzie do głowy, ma to dla ciebie sens!

Nauka angielskiego obrazkowo

Pomyśl o zdjęciach, obrazach – Aby uczące się słowo nie pozostało tylko abstrakcyjnym słowem, pomyśl o odpowiednim obrazie, który można psychicznie powiązać ze słownictwem. Dla przykładu, możesz zapamiętać mnemotechniczne zdanie – „‚tin’ brzmi jak ‚Tim’, ale z ‚n'” – ale także wyobrazić sobie swojego przyjaciela Tima jedzącego ravioli z puszki. Jeszcze raz, tylko zobacz, jakie pomysły przychodzą do ciebie. One muszą mieć dla ciebie tylko sens.

Zaangażowanie:

Zaangażuj jak najwięcej zmysłów – Im więcej twoich zmysłów zaangażowanych jest w naukę, tym lepiej i trwalej będzie ona trwała.

Więc powiedz te słowa na głos, aby zaangażować swój słuch.

Zamiast po prostu wyobrażać sobie obrazy w swoim „umyśle”, wybierz prawdziwe obrazy lub zdjęcia do oglądania w trakcie nauki. Na przykład, jeśli uczysz się słownictwa związanego z pogodą, możesz spojrzeć na pasujące ikony w aplikacji pogodowej na swoim smartfonie. Albo Google’a zdjęcie opony samochodowej podczas powtarzania angielskiego „tire”.

Gesty i ruchy również pomagają. W przypadku słowa „poncz”, pasujący gest jest oczywisty, ale takie podejście może się sprawdzać również w przypadku mniej oczywistych słów. Na przykład, jeśli uczysz się słowa „żarówka”, możesz wykonać ruch, jakbyś właśnie wkładał nową żarówkę do gniazdka. Jeśli chcesz pamiętać, że „kukurydza” oznacza „kukurydzę”, możesz udawać, że wybierasz kolbę kukurydzy ręką, a następnie gryziesz w nią.

Możesz nawet włączyć zapach i czucie: Jeśli chodzi o powietrze, to znaczy „Powietrze”, możesz na przykład otworzyć okno i wziąć głęboki oddech; jeśli chodzi o oddech, to znaczy „Oddychaj”, możesz lekko wiać na rękę i skupić się na odczuciu przez chwilę. Jak widać, istnieje wiele sposobów na zaangażowanie różnych zmysłów.
Wskazówka 16: Bądź kreatywny – z rymowankami, piosenkami lub głosami.
Zaskakujące, zabawne, dziwaczne i na ogół specjalne rzeczy są łatwiejsze do zapamiętania. Dlatego zabawne mnemoniki, między innymi, są tak łatwe do zapamiętania. Spróbuj zrobić zabawną rymowankę z prostego mnemonika lub śpiewając słowo „zbieg okoliczności” (przypadek) jak śpiewak operowy. Śmieszny pisk dla pewnego słowa i bardzo niski głos dla innego słowa również zapewniają urozmaicenie i niespodziankę – a tym samym wyższy efekt przywołania.

Powtarzanie i pisanie:

Pisz ręcznie – jeśli nie tylko przyjrzysz się słownictwu i przeczytasz je, ale także zapiszesz je odręcznie (co jakiś czas), to nie tylko pomoże Ci to szybciej i trwalej nauczyć się tego terminu. Upewniasz się również, że możesz to napisać. Jeśli wiesz z góry, że „przypadek” oznacza „zbieg okoliczności”, ale nie jesteś pewien ile „e „s i „i „s są w nim, nie poradzisz sobie dobrze na teście. A przy okazji, również później w życiu zawodowym, kiedy wysyłasz angielski e-mail do oddziału na Węgrzech lub w Korei i musisz ciągle sprawdzać, co i jak napisać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here