public relations
Fot. Pexels.com

Public relations to dział marketingu, który zajmuje się dbaniem o wizerunek firmy pod wieloma aspektami. Specjalista od PR lub całe działy, które się tym zajmują najczęściej ściśle współpracują z innymi działami w przedsiębiorstwie. Dbając o zachowanie spójnego wizerunku.

Przeczytaj też: https://www.dolcan.pl/co-to-jest-pr-i-czym-zajmuje-sie-public-relations/

Czym jest public relations?

Główne działania w tym zakresie to świadome budowanie marki firmy lub osoby publicznej. Wszelkie podejmowane czynności mają za zadanie informować o przedsiębiorstwie czy osobie publicznej i przedstawiać w dobrym świetle. Inaczej mówiąc należy tworzyć pozytywne wrażenia.

Działania te należy podejmować na więcej na jednej płaszczyźnie. Jednocześnie działać w mediach społecznościowych, mediach tradycyjnych, na różnego rodzaju eventach. Wiele zależy od tego kto lub co jest obiektem działań działu PR.

Zakres działań PR

Public relations ma szeroki zakres działań. Wiele zależy od tego ile osób liczy zespół. Warto pamiętać, że w działach PR mogą znaleźć zatrudnienie osoby zajmujące się copywritingiem, SEO, grafiką, marketingiem internetowym. Warto mieć w zespole osobę, która tworzy i administruje stronę internetową bądź być w stałym kontakcie z zewnętrzną firmą od takich działań.

Obecnie najczęściej wykonywany przez działy PR jest social media marketing. Głównym celem jest zadbanie o prowadzenie spójnych profili. Publikację ciekawych i niepowtarzalnych treści zgodnych z założeniami marki. Ważne jest również radzenie sobie z kryzysami.

Niestety nie zawsze wszystko idzie tak jakbyśmy chcieli. Czasami nasze treści mogą zostać odebrane inaczej niż byśmy tego chcieli. W takim wypadku specjalista od PR powinien zażegnać kryzys. Sposobów na to jest tak wiele, że na tej podstawie można stworzyć oddzielny artykuł.

Innymi ważnymi działaniami działów public relations jest utrzymanie pozytywnych relacji z mediami. W dużej mierze chodzi o zdobycie publikacji w mediach tradycyjnych. Jednak to nie wszystko. Ważnym zadaniem jest również uzyskanie informacji od dziennikarzy jeśli pojawiłyby się nieprzychylne informacje o naszej firmie bądź sławnej osobie, której świadczymy usługi.

Zobacz też: http://biznesinstytut.pl/czym-kierowac-sie-wybierajac-kursy-jezykowe/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here