Obecnie „konsumowanie” muzyki w sieci sprowadza się przede wszystkim do korzystania z platform streamingowych, które zapewniają dostęp do niemal całej twórczości dostępnej na rynku. Stanowią one naturalny wybór zarówno dla odbiorców, jak i dla samych muzyków, którym zależy na ciągłym poszerzaniu własnej widowni.
Co ważne, aktualnie nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości miało się to zmienić. Promocja muzyki w internecie, jeśli ma być naprawdę skuteczna, musi uwzględniać tego typu serwisy. Nie ma innego wyjścia. W przeciwnym wypadku twórcy w znaczący sposób ograniczyliby swoje możliwości docierania do obecnych, a także nowych odbiorców.
Jakimi dokładnie platformami warto się więc zainteresować? Mowa tutaj przede wszystkim o tych największych, a więc Spotify, Tidal, YouTube, Apple Music, czy też Vevo. Okazują się one atrakcyjne nie tylko z powodu przyciągania wielu osób, ale również ze względu na opcje, do jakich dostęp dają artystom. Mogą oni skupić się zarówno na zwykłym dostarczaniu piosenek, ich klasyfikowaniu, a także odpowiedniej optymalizacji, jak i na intensywnej promocji. Polega ona między innymi na obecności w popularnych zestawieniach. Playlistach, które docierają do zdecydowanie największej grupy słuchaczy. Niektóre serwisy pozwalają ponadto na publikację teledysków.
Sprawia to, że muzycy mają wiele możliwości zarządzania swoją twórczością i obecnością na rynku. Mogą przygotować konkretną strategię, a następnie sumiennie ją realizować. Cały czas analizując efekty swoich działań.
Digital distributor in Poland – postaw na współpracę z najlepszymi
Jak jednak można się domyślić, wszystko to wygląda atrakcyjnie głównie na papierze. W rzeczywistości, żeby uzyskać pożądany efekt, konieczne są rozmaite starania, wymagające wytężonej pracy. Bez wystarczającej wiedzy i doświadczenia trudno skutecznie walczyć z konkurencją, która przecież jest naprawdę mocna.
Czy więc muzycy bez odpowiednich zasobów muszą zrezygnować z intensywnej promocji w sieci? Niekoniecznie. Kompleksową pomoc zapewniają im bowiem rozmaite podmioty, wyspecjalizowane w tego typu działaniach – zarówno w dystrybucji, jak i w szeroko rozumianym marketingu. Mowa tutaj zwłaszcza o agregatorach treści cyfrowych, które są w stanie zapewnić szereg przydatnych usług. Sprawia to, że współpraca z nimi może okazać się naprawdę korzystna. Oczywiście pod warunkiem, że muzycy postawią na właściwy podmiot, cieszący się wieloma pozytywnymi opiniami.