sklep internetowy

Promowanie sklepu internetowego nie należy do łatwych. Aby było skuteczne należy podjąć szereg działań marketingowych na różnych płaszczyznach. Jedną z możliwości dają marketplace’y. Jak reklamować sklep internetowy w ten sposób? Na to pytanie odpowiadamy w naszym artykule.

Co składa się na strategię marketingową?

Aby odpowiednio wypromować sklep internetowy nie wystarczy podjęcie jednego działania. Oczekiwany efekt można osiągnąć tylko łącząc różne formy i płaszczyzny reklamy. Z jednej strony warto zatem skorzystać z reklamy tekstowej lub produktowej w wyszukiwarce Google. Z drugiej natomiast z pozycjonowania, z obecności w mediach społecznościowych, a także na marketplace’ach. Niebagatelne znaczenie ma dodatkowo remarketing oraz bieżące monitorowanie efektów podjętych działań. Jak reklamować sklep internetowy? Każdy specjalista do spraw marketingu powie, że kluczem do sukcesu jest zgrabne połączenie wszystkich dostępnych możliwości i zachowanie między nimi właściwego balansu.

Czym są marketplace’y?

Niewątpliwie jednym z bardzo skutecznych narzędzi promowania sklepu internetowego są marketplace’y. To tak naprawdę serwisy agregujące oferty sprzedawców, działających w różnych branżach pełnią rolę swoistego pośrednika. Klient chcąc kupić produkt nie musi bowiem specjalnie przechodzić na stronę internetową sprzedawcy, ale może skorzystać z intuicyjnego panelu zakupowego na danym marketplace’ie. W Polsce do najpopularniejszych tego typu serwisów należy z pewnością Allegro. Na świecie natomiast dominuje Amazon, który prawdopodobnie w ciągu najbliższych lat pojawi się również w Polsce. Jak reklamować sklep internetowy przy pomocy takich narzędzi?

Reklamowanie sklepu internetowego na marketplace’ach

Do wypromowania swojego sklepu internetowego nie wystarczy założenie konta na Allegro lub Amazonie. Poza tym, że wystawimy tysiące aukcji, odpowiednio opracujemy ofertę, odnotujemy szereg sprzedaży, a także skorzystamy z przydatnych narzędzi i dodatków, oferowanych przez serwis, warto też pomyśleć o wewnętrznej reklamie na Allegro lub Amazonie. Schemat tej reklamy wygląda podobnie w obu przypadkach. Po prostu mamy możliwość skorzystania z odpłatnej reklamy, która postawi nasze produkty nieco wyżej niż te, należące do konkurencji. Jak reklamować   sklep internetowy w takim serwisie? Oczywiście w tym przypadku również możemy skorzystać z różnych, dostępnych form promowania. Nie brakuje tam reklamy graficznej, a także ofert sponsorowanych. W pewnym sensie system reklamowy Allegro nieco przypomina Google Ads.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here