Algorytm Instagrama w 2021 roku
Jeśli spędziłeś trochę czasu na Instagramie, wiesz, że algorytm może zachowywać się w tajemniczy sposób.
Ale kiedy już zrozumiesz, jak naprawdę działa ten algorytm, możesz dostosować swoją strategię dotyczącą treści, aby współpracowała z nim.
Gotowy, aby przyspieszyć wzrost licznika Instagram Followers przez ogarnięcie algorytmu Instagrama w 2021 roku? Oto wszystko, co musisz wiedzieć:
Jak działa algorytm Instagrama dla postów w kanałach w 2021 r
Według Instagrama istnieje 6 kluczowych czynników, które wpływają na algorytm Instagrama dla postów w kanałach:
Zainteresowanie
Związek
Aktualności
Częstotliwość
Following
Czynnik 1: zainteresowanie
Twój kanał na Instagramie opiera się nie tylko na tym, kogo obserwujesz, ale także na kontach i typach postów, które lubiłeś w przeszłości.
Im bardziej algorytm Instagrama uważa, że „polubisz” określony typ postów, tym wyżej pojawi się on w Twoim kanale.
Zasadniczo to, co widzisz na swoim kanale na Instagramie, to połączenie wszystkich twoich zachowań na Instagramie. Konta, z którymi najczęściej się kontaktujesz, osoby, z którymi jesteś oznaczony na zdjęciach i oczywiście typy postów, które lubisz i które komentujesz.
Dlatego tak ważne jest konsekwentne pokazywanie się na Instagramie.
Wysyła pozytywne sygnały do algorytmu Instagrama – i daje odbiorcom więcej możliwości interakcji z Twoimi treściami.
WSKAZÓWKA: Użyj opcji Później, aby zaplanować i zaplanować wszystkie swoje posty, podpisy i hashtagi na Instagramie z wyprzedzeniem, abyś mógł być bardziej spójny ze swoją strategią publikowania.
Pozwoli ci to zaoszczędzić dużo czasu – i upewnij się, że zawsze masz post gotowy do opublikowania na swoim kanale.
Jakie zaangażowanie jest najważniejsze dla algorytmu Instagrama?
Jeśli chodzi o wydajność kanału, wiemy, że algorytm nadaje priorytet treściom, które cieszą się największym zainteresowaniem.
Ale jakie są najważniejsze wskaźniki zaangażowania?
Według Instagrama najważniejszymi czynnikami wpływającymi na ranking kanałów są komentarze, polubienia, udostępnienia i wyświetlenia filmów, co jest bardzo pomocne podczas planowania treści i napisów.
Jak właściwie działa algorytm Instagrama?
To pytanie wywołało wiele zamieszania, odkąd Instagram odszedł od chronologicznego kanału.
Czynnik nr 2: związek
Algorytm Instagrama chce nadać priorytet postom od znajomych, rodziny i kont, na których Ci zależy.
Aby Instagram pokazał Ci, czego chcesz (czego naprawdę, naprawdę chcesz), algorytm wykorzystuje Twoje interakcje, aby znaleźć osobę, która jest Ci najbliższa.
Thomas Dimson, inżynier oprogramowania z Instagrama, podzielił się tym, w jaki sposób Instagram mógłby teoretycznie dowiedzieć się, na kim najbardziej Ci zależy, na podstawie tego, jak korzystasz z aplikacji:
Osoby, których treści lubisz (mogą obejmować historie i nagrania na żywo)
Osoby, do których kierujesz wiadomości
Osoby, których szukasz
Ludzie, których znasz w prawdziwym życiu
Instagram spróbuje obliczyć tę relację (i poziom zainteresowania), gdy tylko zaczniesz obserwować kogoś, udostępniając Ci jego treści i monitorując, w jaki sposób się z tym angażujesz.
Czynnik 3: terminowość w odpowiedziach na aktualności
Algorytm nie tylko zwraca uwagę na to, ile zaangażowania zyskuje Twój post na Instagramie, ale także sprawdza, jak dawno temu zdjęcie zostało opublikowane.
Algorytm Instagrama dba o to, kiedy publikujesz, ponieważ zawsze chce wyświetlać najnowsze, najciekawsze posty.
Znajdując spersonalizowany najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie, możesz zhakować algorytm, aby zwiększyć swój zasięg i zdobyć więcej polubień i obserwujących.
A jeśli opublikujesz post w czasie, gdy Twoi obserwatorzy są online i najbardziej aktywni, dajesz sobie większą szansę na zdobycie większej liczby polubień.
WSKAZÓWKA: Skorzystaj z funkcji Najlepszy czas później na publikowanie, aby automatycznie obliczyć 7 najlepszych czasów publikowania na podstawie tego, ile zaangażowania zyskały Twoje posty w przeszłości!
Czynnik 4: Częstotliwość
Jak często otwierasz aplikację Instagram? Jeśli często przewijasz, Twój kanał będzie wyglądał bardziej chronologicznie, ponieważ Instagram stara się wyświetlać najlepsze posty od Twojej ostatniej wizyty.
Jeśli rzadziej sprawdzasz aplikację Instagram, Twój kanał zostanie posortowany według tego, co według Instagrama Ci się spodoba, zamiast chronologicznie.
Czynnik nr 5: Obserwowanie
Ile osób obserwujesz na Instagramie? Jeśli obserwujesz wiele osób, Instagram ma więcej opcji do wyboru, więc prawdopodobnie nie zobaczysz wszystkich postów z każdego konta.
A propos, warto by było systematycznie usuwać nieaktywnych obserwujących.
Jeśli duży procent obserwujących jest nieaktywny, mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku dla rankingu algorytmów Twojego konta.